Technická podpora ze starších dob.
Historky z TechSupport
Technical support: "Halo, jak vám mohu pomoci?"
Zákazník: "Ze zdroje na mém počítači se kouří."
Technical support: "To vypadá, že potřebujete nový zdroj."
Zákazník: "Ne, nepotřebuji! Jenom potřebuji změnit init soubory."
Technical support: "Pane, to, co popisujete, je poškozeny síťový zdroj. Musíte ho vyměnit."
Zákazník: "V žádném případě! Kdosi mi říkal, že stačí změnit init soubory, aby se to spravilo! Všechno, co po Vás chci, je, abyste mi řekl ten správný příkaz..."
Po deseti minutách usilovné snahy technika vysvětlit podstatu problému a jeho řešení, zákazník vytrvale tvrdil, že pravdu má on. Frustrovaný technik už to nevydržel a odpověděl: "Je mi líto. Běžně to zákazníkům neříkáme, ale existuje nedokumentovaný příkaz DOSu, který vyřeší tento problém..."
Zákazník: "Já to věděl!"
Technical support: "Pouze přidejte řádek "LOAD NOSMOKE.COM" na konec souboru CONFIG.SYS a všechno bude pracovat normálně. Dejte mi vědět, jak to vypadá..."
Asi po deseti minutách vola znovu.
Zákazník: "Nefunguje to. Ze zdroje se pořád kouří."
Technical support: "Dobrá. Jakou verzi DOSu máte?"
Zákazník: "MS-DOS 6.22"
Technical support: "Aha, tak to budete mít problém. Tato verze DOSu neobsahuje NOSMOKE. Budete muset zkontaktovat Microsoft a požádat je o update. Dejte mi vědět, jak to dopadlo..."
Přibližně za hodinu telefon zazvonil znovu.
Zákazník: "Potřebuji nový zdroj."
Technical support: "Jak jste došel k tomuto závěru?"
Zákazník: "No, volal jsem na Microsoft a řekl technikovi to, co jste mi říkal. Pak se mne začal ptát na chování toho zdroje..."
Technical support: "A co vám řekl?"
Zákazník: "Řekl, že můj zdroj není kompatibilní s NOSMOKE..."
…………………………………………………………………………………………………………………………
Zákazník: "Takže takhle se tedy připojím na Internet, správně?"
Technical support: "Ano."
Zákazník: "A to je nejnovější verze Internetu?"
Technical support: "Eehh...? Ehm.., ano, je to ta zaručeně úplně nejnovější..."
…………………………………………………………………………………………………………………………..
Od pracovníka Hewlett-Packard TechSupport:
Zákaznice měla velmi specifický problém, který jsem nedokázal vyřešit. Nemohla tisknout žlutě.
Všechny ostatní barvy byly v pořádku, což je zvláštní, protože základní barvy jsou azurová, purpurová a žlutá - např. zelená je kombinací azurové a žluté, ale zelená se vytiskla v pořádku.
Všechny barvy spektra se vytiskly - vyjma žluté. Nechal jsem zákaznici vyměnit cartridge. Nechal jsem ji smazat a přeinstalovat ovladače.
Nic nefungovalo.
Požádal jsem spolupracovníky o pomoc - nikoho nic nenapadalo. Po dvou hodinách zkoušení už jsem jí chtěl říci, aby poslali tiskárnu k nám na opravu, když tu se tiše zeptala: "Nemám zkusit tisknout na nějaký bílý papír, místo tady toho žlutého?"
…………………………………………………………………………………………………………………………
Nesmrtelné výroky uživatelů
"A nemohli byste tam tu chybu, co jste opravili, zase vrátit, my jsme si na ní už zvykli, že to musíme odklepávat a teď když to odklepneme, jak jsme zvyklí, tak tím entrem potvrdíme něco, co jsme nechtěli!" "To, co nám tu ukazujete, ale není to, co jsme sice neřekli, ale ve skutečnosti chtěli."
"Tak jo, tak jste nám to ukázali, moc se nám to líbí, ale doufám, že to nebudeme muset používat."
"A až to budete programovat doopravdy, tak vám řeknu, jak to má správně vypadat."
"Víte, jak nás strašně zdržuje pokaždý se přihlašovat do programu a psát ještě to heslo? Nemohl by ten počítač, když je tak chytrej, podle něčeho sám poznat, že u něj sedím já?"
"No já vím, že jsem tu analýzu podepsal, ale to bylo jenom jako, ale já jsem netušil, že to podle toho doopravdy uděláte." (:-))
"Já vždycky mačkám tlačítko OK. Já nemám čas číst, co je tam napsáno."
"Na tom formuláři je asi 20 položek a je to strašně nepřehledný. Já jich vždycky vyplňuju nejvejš pět." "A kterých pět?" "No, to se takhle nedá říct. Jak je potřeba. Ale požaduju, aby na tom formuláři vždycky byly jenom ty položky, které teď potřebuju a ostatní ať tam nejsou."
"Ten program musíte udělat tak, abych nemusel používat myš. Mně se sem na stůl myš nevejde. Tady myš bejt nemůže, tady musí stát kafe!"
"Ten program se mi furt na něco ptá. Ať se mi na nic neptá, já jsem introvert!"
"To mi nezajímá, že to jsou ňáký Windows a tamto byl DOS. Já mám nacvičenej prstochvat, tak mi ten prstochvat musí fungovat i na těch Windows!"
…………………………………………………………………………………………………………………….