Komu to šrotovné šrotuje v hlavě.
Komu to šrotovné šrotuje v hlavě.
Nemohu si pomoci, ale nějak mně to šrotovné neštimuje. Na nátlak soudruha Paroubka se má na podzim zavádět dobrovolný odvod našich peněz soukromým firmám na základě pochybného stimulačního opatření. Nenašel jsem zatím nikde žádný rozbor, jak zvýšením zisku nadnárodních automobilek docílíme oživení naší ekonomiky.
Nijak nezpochybňuji umění politiků ČSSD používat populistické řešení za každou cenu, ale tohle mi připadá už jako drancování rozpočtu. Automobilky v současné době rozhodně nedostatkem zakázek netrpí a nedá se říci, že by u nás dříve stály před krachem. To v žádném případě. Čisté zisky koncernů operujících v našem státu jsou, pokud vím, dlouhodobě v černých číslech, tak proč jim sypat další peníze? Na co? Někdo si snad myslí, že se dnes prodávají auta pod cenou? Určitě ne, tak jak mi tedy vysvětlí současné až statisícové slevy na auta, že by snížení míry zisku z lichvy na běžnou úroveň?
Ono snad občana stimulačních 30 000 vytrhne? Stejně si musíme zbývajících x set tisíc doplatit ze svého a to právě obvykle sorta lidí jezdící starými auty tak nějak nemá. Je to jasná podpora skupiny lidí, kteří disponují finančními prostředky na nákup nového vozu, navíc jsou tyto prostředky vložené přímo do spotřeby.Ale ony se blíží volby a tak je potřeba voliče masírovat na populárních místech jako jsou auta.
Právě z těchto důvodů se ptám, proč se nezavede šrotovné na porcelánové zboží? Porcelánky jsou v konkurzech, ruší se výroba, platy tam rozhodně nedosahují velikosti jako v automobilovém průmyslu, bývalí pracovníci těchto fabrik jsou na pracovních úřadech denními hosty. Nebylo by tam šrotovné jaksi slušivější?
Nebo nepomohlo by šrotovné třeba stavebnictví? Ono při stavu silnic by se to snad ani jinak než šrotovným nedalo nazývat. Víte, v dobách hojnosti se stavěly nové a nové továrny na auta a jejich výroba a zisky rostly ročně o vysoká procenta. Podle statistik, je na světě zhruba bez započítání vlivu krize asi 100 automobilových závodů navíc, nejvíce samozřejmě v Evropě, to jejich manageři počítali s růstem populace a tím pádem nárůstem prodeje aut jako u bakterií?
Opravdu ve srovnání třeba se zastavováním výstavby nových silnic z důvodu nedostatku peněz, nebo se současnou podobou textilního nebo kožedělného průmyslu mě brekot automobilových bossů nedojímá.
Já vím, vrhnou se na mne zaměstnanci, kterých se to týká, ale já prostě peníze do automobilek dávat nechci. Pokud si pamatuji, tak v dobách rekordních zisků také státu dobrovolně nepomáhaly se zahraničním dluhem nebo s politikou zaměstnanosti. Prostě si natlučou jako ostatní průmysl, jedná se o soukromý kapitál, který dotovat jen tak pro popularitu je přinejmenším hloupost. A nebo, rovným dílem rozdávat šrotovné všem, kteří mají potíže, což při našem biliónovém dluhu nebude pro socany žádný problém.
JerEvánek.
Komentáře
Přehled komentářů
V Německu šrotovné chápu, tam je opravdu ekonomika na autech - Volkswagen, Škoda, Audi, BMW, Mercedes-Benz, Lamborghini, Opel a tak dále.
Jenže u nás co? Škodovka, která už není česká... Jak to může pomoci naší ekonomice?
ŠROTY
(Radek, 25. 4. 2009 9:32)